Harry Potter - Golden Snitch

Tutorial - Mengetahui Jumlah Pelawat Sedang Online dalam Blog


Bagaimana cara untuk mengetahui bilangan pelawat yang sedang online dam blog? Semestinya korang ingin mengetahui berapa sebenarnya bilangan orang yang sedang online dan apa post yang mereka baca? Di sisi saya akan memberikan beberapa link website yang menyediakan perkhidmatan untuk korang mengetahui bilangan pengunjung yang sedang online dalam blog korang.

Entri di bawah menyenaraikan 2 laman web yang menyediakan widget terbaik untuk memaparkan jumlah user yang sedang membaca blog korang.

1. Whos.Among.Us

Memasang statistik pengunjung di laman web atau blog korang adalah sangat mudah. Korang tidak perlu mendaftar untuk menggunakannya. Korang hanya perlu copy kod HTML yang di sediakan dan paste ke dalam HTML/JavaScript Widget dalam layout korang. kalau korang nak pilih widget yang korang nak klik di SINI.




2. Radarurl.com

Seperti Whos.Among.Us, Radaurl.com juga menyediakan Advance Real-Time statistik pelawat untuk laman web atau blog korang. korang hanya perlu mengikuti langkah-langkah yang di sediakan dalam web mereka. Untuk memasang kedua-dua widget ni, ia tidak mengambil masa lebih dari 2 minit. Dan yang paling penting, kedua-duanya adalah Free Of Charge. Nak pilih Radaurl klik SINI.


Setelah korang Copy kod yang disediakan, sama ada dari Whos.Among.Us ataupun Radarurl.com korang hanya perlu ikut langkah ini untuk masukkan kod tersebut dalam blog korang.

Login > Layout > Add Gadget > HTML/JavaScript > Paste > Save > Siap!

Lepas dah save korang boleh view blog korang, kalau ada pelawat yang sedang membaca blog korang, korang akan tahu serta merta.

Selamat mencuba dan semoga berjaya ^^


Smile :D

Tags: Tutorial Blog, Tutorial Blog Mengetahui Jumlah Pelawat Sedang Online dalam blog, Tutorial Blog Melayu, Cara Buat Blog, Cara Bina Blog, Tutorial Blogspot, Tutorial Blogger

3 comments:

Don't forget to drop your comment.. Thanks ya!

Tutorial Blog Tutorial Blog Tutorial Blog
Creative Commons License
Khaiangel (Dot) Com is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License
.
©KhaiAngel.Blogspot.Com All Rights Reserved